Kom terug bij jezelf en geniet van natuurlijk leven in flow

zondag, 18 februari 2018 17:55

Hoe ga jij om met jouw boosheid? Deel 3

Geschreven door
Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Om je gevoel van boosheid te veranderen en te gebruiken als tool zijn 3 dingen die je kunt doen. Vandaag deel 3.

 

De volgende stap is je boze gevoel vervangen door iets anders.

 

Naar iemand uithalen voelt goed, voor een paar tellen, maar je geduld bewaren, is een betere oefening voor de lange termijn. Er zijn 4 voordelen aan je geduld kunnen bewaren en ik geef je 3 manieren om dit dagelijks te kunnen oefenen.

 

Voordelen van je geduld kunnen bewaren

  1. Het is beter voor je psychische gezondheid. Mensen met meer geduld hebben minder last van depressies, zijn minder gefrustreerd, hebben minder negatieve emoties, omdat ze beter om kunnen gaan met stressvolle situaties. Ze zijn milder, meer dankbaar en meer in verbinding met hun medemens en de kosmos en ervaren een groter gevoel van overvloed, dan mensen die minder geduld hebben.
  2. Je ben een betere vriend en buur. In relatie tot anderen wordt geduld een vorm van vriendelijkheid. Geduldige mensen worden ervaren als meer empathisch, rechtvaardig en vergevingsgezind. Ze zijn dan ook minder eenzaam.
  3. Je doelen behalen. De weg naar het behalen van je doelen kan lang zijn. Kijk maar eens naar de groei van een kruid. Eerst is er een zaadje, dan duurt het weken voordat het boven de grond komt en dan duurt het nog een tijd voordat je het kunt gebruiken. Verstoor je dit proces door je ongeduld, zal het nooit goed groeien en zal jij je doelen niet behalen.
  4. Je bent gezonder. Mensen die meer geduld hebben, geven minder aan dat ze last hebben van hoofdpijn, acne, maagzweren, diarree, en longontsteking. Mensen die snel geïrriteerd zijn, klagen meer over gezondheidsproblemen en slecht slapen. Als je geduld bewaren je stressniveau op korte termijn kan verlagen, lijkt het logisch dat het op langer termijn kan zorgen voor een betere gezondheid.

 

GEDULD is het beste gebed. - Boeddha
Het Positieve overwint het negatieve, moed overwint vrees, geduld overwint woede en ergernis. Liefde overwint haat. - Swami Sivananda Sarasvati

 

 

 

 

 

Hoe kun je jouw geduld beter bewaren, als je niet de tijd hebt voor een training van 3 weken?

 

3 dagelijkse oefeningen

  1. Herformuleer de situatie. Ongeduld voelen is niet een automatisch proces, daar gaan gedachten aan vooraf. Houdt je emoties onder controle, zodat je niet automatisch reageert.
  2. Blijf in het nu. Ga naar je ademhaling, voel je gevoel voordat het je overneemt en reageer vanuit geduld, ipv het eerste gevoel.
  3. Wees dankbaar voor wat je nu hebt en wees niet wanhopig bezig met het krijgen van meer of een directe verandering in de situatie.

 

Door dit elke dag te oefenen wordt jouw leven als mens en ondernemer meer ontspannen, happy en liefdevol.

 

Hartegroet, Rilana

 

Ps. Ik ben finalist bij de FOTY Awards, dank zij een heleboel stemmen. Maar ik kan nog alle hulp gebruiken, want ik wil natuurlijk graag winnen. Wil je mij helpen? Dan schrijf een referentie over mij op de volgende site

Gelezen: 804 keer Laatst aangepast op woensdag, 16 mei 2018 12:24
Drs. Rilana Altena

LevensKrachtVerbinder, maanvrouw, verbinder, healer, natuurspiritueel, kennisdrager – en deler, authentiek, puur, daadkrachtig, groot inlevingsvermogen, liefdevol, vol passie en enthousiasme.

www.lunara.nl

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat alle vereiste gegevens ingevuld zijn, aangeduid met een asterisk (*). HTML code is niet toegestaan.